چشم انتظار باران (منتظران ظهور)
لحظه لحظه بوى ظهور مى آید / عطر ناب گل حضور مى آید سبز مردى از قبیله عشق / ساده و سبز و صبور مى آید . . .

پرده‌ي اول؛ علي: دل من

تصميم به ازدواج گرفته بودم ولي جرأت نمي‌کردم اين مطلب را به سرورم بگويم، اما شب و روز در فکر آينده‌ي خود بودم، تا اينکه يك روز كه پيش حبيبم بودم به من گفت: علي جان! با ازدواج چطوري؟ من كه سرم پايين بود، زير چشمي مي‌ديدم كه پيامبر چه لذت پدرانه‌اي مي‌برند از اينكه به دامادي من فكر مي كند. با خجالت، آهسته گفتم: رسول خدا خود داناتر است.  اما دلم عين سير و سركه مي‌جوشيد، نگران بودم. آخر من دلم را به ناز دلبري باخته بود و مي‌ترسيدم كه حضرت كسي ديگري را به من پيشنهاد دهد. در قبيله ما، قريش، دختر كم نبود، اما آنكه دل مرا برده بود از آنان نبود. نگران بودم.

پرده‌ي دوم؛ باز هم علي: خبر آمد خبري در راه است

نفهميدم چه شده بود که گفتند حبيبت با تو كار دارد.  او جان من بود كه تا ندايش به گوش مي‌رسيد لبيك من به سوي او پرّان مي‌شد. اما اينبار دلم كمي مي‌لرزيد انگار چيزي فهميده بود. خودم را به خانه امّ‌سلمه رساندم ، تا چشم پيامبر به من افتاد از جا كنده شده و دستهايش را گشود به سوي من آمد. من كه بهتم برده بود. چقدر پيامبر خوشحال بود! چشمانش برق مي زد و چنان مي‌خنديد كه دندانهاي نازش پيدا بود، و من همچنان بهت زده بودم كه گفت: علي جانم! مژده بده! مژده! . گفتم سرورم خير است انشاالله، اول بگوييد چه شده! همچنانكه مرا به سينه‌ي خود فشار مي‌داد و مي‌خنديد گفت: خدا ازدواج تو را که فکر مرا مشغول کرده بود خود به عهده گرفت.

مرا مي‌گويي! پاهايم سست شد! پر از شور و تشويش. ديگر صبر نداشتم. ماجرا چيست؟ من بي دلم.

 




ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 7 آبان 1390 توسط محمد سلیم آبادی فراهانی

از ماجرای ازدواج حضرت علی‌علیه‌السلام و حضرت فاطمه‌علیهماالسلام نکات بسیار جالبی را می‌آموزیم که اگر خواهان سعادتیم و پیروی راستین اسلام، بایستی تا مرز توان تلاش کنیم تا مراحل اول ازدواج بر مبنای صحیحی صورت گیرد، و دوم آنکه ساده‌ زیستی در تمام شوون زندگی جامعه و بخصوص ازدواج راه یابد، و گرنه قید و بندهای اجتماعی در امر ازدواج که بیشتر نشأت گرفته از فرهنگ غیر اسلامی و یا ساخته و پرداخته ی ذهن‌های کوتاه مادی و اشرافی است چون غل و زنجیر بر دست و پای جوانان و والدین آنها می‌افتد و هر روز این غل و زنجیر بزرگتر و سنگین‌تر می‌شود، تا جایی که امکان هر نوع حرکت صحیحی را می‌گیرد و حیات جامعه را به سوی نابودی می‌کشاند، و بر فساد و نابسامانی‌های روانی و مشکلات اخلاقی می‌افزاید.

درس‌هائی که از ازدواج حضرت علی و فاطمه زهرا علیهماالسلام می‌گیریم از این قرار است:

 

1- کفو و همتا بودن:

یکی از اصول اساسی و رازهای موفقیت ازدواج، کفو و همتا بودن دختر و پسر با هم است، زیرا تنها در صورت همتا و همشأن بودن دو زوج است که درک متقابل آنان از یکدیگر امکان‌پذیر است.

 

 




ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 7 آبان 1390 توسط محمد سلیم آبادی فراهانی

زاده   مــوسـى   امـــام   راســتــان            آن بـلـنـد انـدیـشـه عـرش  اسـتان
كان تـقى خـصلت جـواد اهـل بـیـت            آنـكه در وصفـش فرو ماند  كمیت
از هـجـوم رنـجـهـا خـون شـد دلـش           هـمـسـر نــامـهـربـان شــد  قـاتـلش
هـمـچـو شـمـعـى كـشـته محراب شد           سـوخـت كم كم تا وجودش اب  شد
ســوخــتــنــد  از غــم  ولـى الله  را           بـا كـه گـویـم ایـن غـم جـانـكاه  را
كـز گـل زهـرا گـلابـى مـانـده است           پـرتـوى  از  آفـتـابـى مـانـده  است
و آنـكه بـا اسرار حق محرمتر است          عمر او از عمر گل هم كمتر  است
دشـمتنى چـون خـار راهش مى شود          خـانـه  او  قـتـلـگاهـش  مـى شــود
بـسـتـه بـر رویـش هـمـه درهـا كنند          سـایـه بـر جـسـمـش كـبـوترها  كنند
این جواد است آنكه محبوب خداست          لطف عامش دستگیر ماسوى  است
ایـن تـقـى مـهـر سـپـهـر ارتـضاست          نـور چـشـم فـاطمه ابـن  الرضاست
التماس دعا





نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 5 آبان 1390 توسط محمد سلیم آبادی فراهانی

روابط عمومي پایگاه مقاومت امام حسن مجتبی (ع)سلیم آباد : آري! براى هروله از «مروه» دل تا «صفاى» كاظمين، راهى نيست، در اين حج ولايت هميشه در «سعى» باش؛ كه بى «سعى» نمى توان به «صفاى» جمال جواد الائمه(ع) رسيد.

  چه اضطرابى دامن زمين را فرا مى گيرد، آن گاه كه دلش مزار امامى مى شود كه تنها بيست و پنج بهار، از عمر پر بركتش مي گذرد، او كه نامش با صلابت گره خورده و شهادتش، آموزگار صبر و ايمان است. آري! "جود"، قطره اى از پيشانى بلندش بود، "علم"، غنچه اي از گلستان وجودش و "حلم"، گوهري از گنجينه فضايلش. اينك، در غم شهادت نهمين فروغ امامت به سوگ نشسته ايم، در فراقش زخم هاي دلمان، سر باز كرده است و قناتي از غم، در قنوت نگاه مان جاري است. اماما! نه آن غربت دردناكى كه برايتان مهيا نمودند و نه آن زهرى كه جان گرانمايه تان را در بر گرفت، هيچ كدام نتوانست، امتداد خط سبزتان را از صحيفه هستى پاك نمايد.

آري! براى هروله از «مروه» دل تا «صفاى» كاظمين، راهى نيست، در اين حج ولايت و عشق هميشه در «سعى» باش؛ كه بى «سعى» نمى توان به «صفاى» جمال معصوم(ع) رسيد. 
حضرت امام محمد تقي (ع) در دهم رجب سال 195 ه . ق چشم به جهان گشود. نام آن حضرت محمد، كنيه ايشان ابوجعفر و مشهورترين القاب آن امام تقي و جواد بود. نام مادر گرامي آن امام «سبيكه» و پدر بزرگوارشان حضرت امام رضا (ع) مي باشد.  ايشان در كنار تبيين و تثبيت امامت خويش، صلاحيت حاكمان ستمگر را نفي، و متناسب با اوضاع سياسي ـ اجتماعي نارضايتي خود را در برابر حكومت جور به ديگران گوشزد مي كرد و انزجار خود را از ستم و ستم پيشگان در گفتار و كردار به گوش مردم مي رساند. به فرموده مقام معظم رهبري، امام جواد (ع) به رغم دوران كوتاه زندگي اش نمودار و نشانه مقاومت است. او با تمام وجود با قدرت مزدور و رياكار مأمون مقابله و معارضه كرد و هرگز قدمي عقب نشيني نكرد. امام عليه السلام تمام اوضاع دشوار را تحمل كرد و با همه شيوه هاي ممكن به مبارزه ادامه داد. سرانجام آن امام گرامي در ذيقعده سال 220 ه . ق در 25 سالگي به شهادت رسيد و در قبرستان قريش واقع در شهر كاظمين، در كنار قبر جد بزرگوارش حضرت امام موسي كاظم (ع) به خاك سپرده شد.





نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 5 آبان 1390 توسط محمد سلیم آبادی فراهانی

 





نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 5 آبان 1390 توسط محمد سلیم آبادی فراهانی

 

                                               
 

امام نهم شيعيان حضرت جواد ( ع ) در سال 195 هجرى در مدينه ولادت يافت .

نام نامياش محمد معروف به جواد و تقى است .

القاب ديگرى مانند : رضى و مقتى نيز داشته , ولى تقى از همه معروفترميباشد .

مادر گرامياش سبيكه يا خيزران است كه اين هر دو نام در تاريخ زندگى آن حضرت ثبت است .

امام محمد تقى ( ع ) هنگام وفات پدر حدود 8 ساله بود .

پس از شهادت جانگداز حضرت رضا عليه السلام در اواخر ماه صفر سال 203 ه مقام امامت به فرزند ارجمندش حضرت جوادالأ ئمه ( ع ) انتقال يافت .

مأ مون خليفه عباسى كه همچون ساير خلفاى بنى عباس از پيشرفت معنوى ونفوذ باطنى امامان معصوم و گسترش فضايل آنها در بين مردم هراس داشت , سعى كرد ابن الرضا را تحت مراقبت خاص خويش قرار دهد .

از اينجا بود كه مأ مون نخستين كارى كه كرد , دختر خويش ام الفضل را به ازدواج حضرت امام جواد ( ع ) درآورد , تا مراقبى دايمى و از درون خانه , برامام گمارده باشد .

رنجهاى دايمى كه امام جواد ( ع ) از ناحيه اين مأ مور خانگى برده است , در تاريخ معروف است .

از روشهايى كه مأ مون در مورد حضرت رضا ( ع ) به كار ميبست , تشكيل مجالس بحث و مناظره بود .

مأ مون و بعد معتصم عباسى ميخواستند از اين راه -به گمان باطل خود - امام ( ع ) را در تنگنا قرار دهند .

در مورد فرزندش حضرت جواد ( ع ) نيز چنين روشى را به كار بستند .

به خصوص كه در آغاز امامت هنوزسنى از عمر امام جواد ( ع ) نگذشته بود .

مأ مون نميدانست كه مقام ولايت وامامت كه موهبتى است الهى , بستگى به كمى و زيادى سالهاى عمر ندارد .

بارى , حضرت جواد ( ع ) با عمر كوتاه خود كه همچون نوگل بهاران زودگذربود , و در دورهاى كه فرقههاى مختلف اسلامى و غير اسلامى ميدان رشد و نمو يافته بودند و دانشمندان بزرگى در اين دوران , زندگى ميكردند و علوم و فنون سايرملتها پيشرفت نموده و كتابهاى زيادى به زبان عربى ترجمه و در دسترس قرارگرفته بود , با كمى سن وارد بحثهاى علمى گرديد و با سرمايه خدايى امامت كه ازسرچشمه ولايت مطلقه و الهام ربانى مايه ور بود , احكام اسلامى را مانند پدران و اجداد بزرگوارش گسترش داد و به تعليم و ارشاد پرداخت و به مسائل بسيارى پاسخ گفت .

براى نمونه , يكى از مناظرههاى ( = احتجاجات ) حضرت امام محمدتقى ( ع ) را در زير نقل ميكنيم : عياشى در تفسير خود از ذرقان كه همنشين و دوست احمد بن ابى دؤاد بود ,نقل ميكند كه ذرقان گفت : روزى دوستش ( ابن ابى دؤاد ) از دربار معتصم عباسى به نظر رسيد .




ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 5 آبان 1390 توسط محمد سلیم آبادی فراهانی

بارش نعمت خداوند از آسمان در ماه آبان در استان مرکزی و به خصوص شهرستان کمیجان دل تمام کشاورزان دست به دعا را شاد کرد .





نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 5 آبان 1390 توسط محمد سلیم آبادی فراهانی

 

 

این لوح فشرده حاوی تصاویر مقام معظم رهبری پیش از انقلاب تا کنون با دسته بندی موضوعی می باشد

 

این مجموعه شامل 8288 تصویر می باشد و امکان کپی و استفاده از تصاویر وجود دارد

 

 




ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 3 آبان 1390 توسط محمد سلیم آبادی فراهانی

 

 

نرم افزار حدیث ولایت شامل مجموعه ی رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت الله العظمی خامنه ای از سال 1368 تا 1388 می باشد

نرم افزار حدیث ولایت 2 هم اکنون کاملترین دایرة المعارف موجود در خصوص فرمایشات و تقریرات معظم له می باشد

 

 

 

 

برچسب ها:




ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 3 آبان 1390 توسط محمد سلیم آبادی فراهانی

مجموعه کامل (14 مجلس) از شعرخوانی شاعر دلسوخته اهلبیت زنده یاد آقاسی - MP3

«محمدرضا آقاسي» شاعر بسيجي و عاشق اهل بيت، رخت بربست و به جاودانگان پيوست... خبر، تلخ بود و سنگين. مرگ او فقط شاعران را اندوهگين نكرد؛چرا كه او فقط شاعر نبود، انيس لحظه‌هاي غم و شادي مردم هم بود و مردم نيز ـ همگان ـ اندوه او را بي‌صدا گريستند.

 




ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 3 آبان 1390 توسط محمد سلیم آبادی فراهانی

طراحي قالب مذهبي
By salimhost & cluphost